Resztoratív tecnikák alkalmazási területei
A resztoratív vagy helyreállító technikák csoportok, iskolai és munkahelyi közösségek, és más különböző normájú társadalmi csoportok összetűzései után, a már megtörtént normaszegés jóvátételének kidolgozására, de méginkább talán azt megelőzően hatásos módszer a normaösszehangolás, illetve az egymás kultúrájának, értékeinek megismerése felé vezető úton. Alapeleme a tettekért való felelősségvállalás, elkövetett negatív cselekvés esetében a reintegratív szégyen, amely visszaengedi a normaszegőt a közösségbe, az együtt kimunkált feltételek teljesítése esetén. Benne van tehát a megbánás, a megbocsátás, a további teendők közös kidolgozása, és a teljesítésnek a közösség általi ellenőrzése. Benne van még sok lehetőség a későbbi együttgondolkodásra, és együttcselekvésre.
Ez a folyamat többféle is lehet. Megbeszélő kör,helyreállító kör, problémafeltáró kör, aktuális probléma megoldására irányuló kör,stb.
Minden estben mindenki elmondhatja a véleményét, gondolatait, érzéseit az adott kérdéssel kapcsolatban.A megoldás kidolgozásában is mindenkinek lehetősége van aktívan részt venni. Pont ettől lesz a megoldás a saját megoldásuk, aminek a betartására lényegesen nagyobb az esély,mint, ha egy felülről jött döntés határozza meg a teendőket és esetleg a büntetéseket.